2010. január 30., szombat

twelve - filmötlet

na jó. most már én is bedobom magam :D
már körvonalazódott bennem egy sztori:
nyitójelenet: csaj és srác szakítanak (ez sztem elég életközeli már a mi korosztályunkban)
a lényeg, h a csaj elmegy, a kamera az órára tekint, mondjuk épp 18:05-re vált. ugyebár analóg órán ez az egyest jelenti. innentől kezdve az óra jelentené az interaktivitás forrását, a 12 szám egyikére kattintva a srác azonnal; 5 perc, 10 perc, negyed óra után stb. menne a lány után más és más végkifejletet okozva. FIGYELEM! ez nem szerelmi történet. valószínűleg egyik jelenet vége sem a nagy happy end lesz, csak egy kissé el lehetne játszani a "Mi lett volna ha?" kérdéssel. A sztori párszereplős (3-4 szereplő kell), a nyitójelenetet egyszer kell felvenni, a lehetőségeknél (mivel időcsúszásban vannak) nem feltűnő, ha változik a környezet :D
kell egy kamera (nekem sajnos nincs) és már indulhat is a felvétel :P a kis jelenetek nincsenek előre megírva, de ez lehetőséget ad a projektbe csatlakozóknak az ötletelésre. Remélem Anita, Klári, Erik, Marci segítségét kapásból igényelhetem :D de bárki jelentkezhet
köszöntem

Sziasztok!
Van itt egy remek ötlet megen, amiből érdekes filmet lehetne csinálni. A magam részéről a következőképpen látom:
Van egy bevezető szituáció, ami belecsöppenti a nézőket egy helyzetbe. A lány és fiú veszekedése. Én ezt valahogy úgy venném fel, mintha távolról lesnénk meg őket, a kamera lassan közelítene a helyszínhez. Nem kell érteni pontosan miről beszélnek, csak az odaszűrődő hangfoszlányokból, hangsúlyokból, no meg a gesztusokból értjük hogy veszekednek. A lány elrohan. Erre a pontra már olyan közel lenne a kamera, hogy jól lehetne látni a fiú arcát, és azt hogy az órájára pillant, és akkor itt beadva az ő szubjektívjét, meglátnánk az órát, és ezzel megérkeznénk a tulajdonképpeni menübe. Zsír, az óra nagyon jó kapcsoló. 
A kérdés az, mitől lenne más a vége? Mi a különbség akkor ha 10 perc után indul, vagy akkor ha 25 perc múlva megy a lány után? Nehezen tudom elképzelni hogy más lenne a történet kifutása, mert várt 10 percet a legény a sarkon. Ezt valahogy meg kéne nekem magyarázd!

 Ugyanakkor egy másfajta interaktivitást el tudok képzelni. Nem befolyásolja a néző választása a történetet, csak ő dönti el, mikor melyik szakaszát látja. Pl. akár vissza is mehetnék az időben, és kideríthetném mi miatt tört ki  a veszekedés! Vagy nagyobb ugrással 21 órára kattintva, a lányt látnánk valami helyen amint a barátnőinek meséli el az ügyet. Ha meg öt percet választunk, akkor a srác rögtön utána fut. Hmmmm....

Szóval jó lesz ez, de még kell agyalni. Addig a kis jeleneteket meg sem lehet írni, amíg ez az alap szerkezet nincs kitalálva jól. Én is remélem hogy páran csatlakoznak, és összeáll a kép! Írjatok!!!

Üdv,
miki

2 megjegyzés:

  1. oh, látom neked is hasonló ötleteid vannak a nyitójelenethez (nem akartam itt jobban kifejteni) de lényegében hasonlót szerettem volna. igazából lehet tleg jobb lenne nagyobb időkülönbséggel, de az időutazós ötlet se rossz. most hirtelen az utóbbi jobban megragadt.

    jah, arra, hogy kifejtsem az 5 perces eltolódást: tegyük fel, h mi tudjuk: a srác1 megcsalta a lányt. (na jó, nem csalta meg, csak vmi félreértés) mondjuk a csaj miután hazamegy vkinek el akarja mondani, h mi történt, legjobb barátnője nem ér rá, ezért egy fiú ismerősét elhívja telefonon egy találkozóra vmi szórakozóhelyre, 10-20 perc múlva találkoznak. ilyenkor a lány fejében még az is megfordul, h a fiú1 megcsalta, ő is megteheti, de találkozik a srác2vel és ráébred, h neki ez nem kell, nem fogja jobban érezni magát, ha ő is megteszi (tegyük fel, h a nyitójelenet nem szakítás, csak vita). kiborul, elmegy a srác2höz. ez a cselekmény ha a 12-esre kattolunk, a csaj a srác ajtaján csenget. egyébként meg az összes többi 11 jelenet a srác "küzdelmét" mutatja a lányért. tegyük fel. azonnal utánarohan, a lány elküldi a fenébe; akkor megy a lány házához, amikor az kisétál, és azt mondja, h vége; a lány bátyja elmondja, h hova ment, elmegy a helyszínre és látja a lányt a másik sráccal. ilyenek

    VálaszTörlés
  2. Hm... nekem ez így nagyon komplex. Ráadásul minden egyes résznél nagyon pontosan kell tudatni a nézővel, hogy hol vagyunk időben. De van benne ráció, csak kicsit még bonyolultnak érzem. Remélem tudunk róla beszélni az órán!

    Üdv,
    miki

    VálaszTörlés